Saturday 2 July 2011

Top 6 smartphone terbaik yang berada di pasaran.

Assalamualaikum..  okay, zaman sekarang ni orang dah start bercerita pasal smart phone.  Macam2 ada sekarang ni, Iphone, Android phone,  Windows phone, Google phone. Dan semua smart phone ni dah jadi trend org zaman skrg nak upgrade gadjet dieorg.hehe. dengan itu, entry kali ni aku sebagai admin kedua nak share sikit research yg aku buat mengenai smart phone ni sepanjang kebosan setelah habis exam. Ini merupakan hasil  kedudukan smart phone yang aku boleh nyatakan berpandukan harga dan fungsi setiap phone.

6

HTC Desire HD  dilengkapi 8 megapixel yang boleh menangkap gambar berkualiti HD( High Definantion) 720p, menggunakan software android (gingerbread - 2.3.3) saiz nya agak besar tapi bagi mereka yang suka screen besar anda boleh membuat keputusan untuk membeli handphone ini,hehe. Phone ini juga mempunyai kelebihan dimana anda boleh mencabut sim dan SD card anda tanpa mengeluarkan battery kerana compartment sim card dan battery adalah berbeza.


5


Samsung Galaxy S juga dilengkapi 8 megapixel yang boleh menangkap gambar berkualiti HD( High Definantion) 720p, menggunakan software android (gingerbread - 2.3.3) mempunyai screen Super Amoled yg juga merupakan screen yang terbaik yang penah dihasilkan untuk smartphone. saiz nya yang besar, ringan dan mempunyai harga yang berpatutan membuatkan para penggemar smartphone memilih Galaxy S sebagai pilihan mereka.hehe





4

Google Nexus S turut  dilengkapi 8 megapixel yang boleh menangkap gambar berkualiti HD( High Definantion) 720p,turut menggunakan software android (gingerbread - 2.3) juga mempunyai screen Super Amoled yang menjamin kepuasan graphic kepada pengguna. Nexus S merupakan phone keluaran Samsung yang disupport oleh Google. Bentuknya yang sedikit curve menampakan kematangan dalam reka bentuk telephone ini. Tahap browsing yang mantap juga salah satu kelebihan Google phone ni.


3

Iphone 4. dilengkapi kamera 8 megapixel dan video HD. Seperti yang kita tahu Iphone memang sentiasa menjadi kegilaan kaki gadjet. Produk Apple ini menggunakan software iOS. Designnya yang simple dan solid sangat menarik perhatian pegguna. Aplikasi iphone boleh didapati di Apple store dan jika dah di jailbreak apps semua boleh didapati di Cydia.





2

HTC Sensation. dilengkapi 8 megapixel yang boleh menangkap gambar berkualiti HD( High Definantion) 720p, menggunakan software android (gingerbread - 2.3.3) Ia juga merupan antara handphone yang paling hebat yang pernah dikeluarkan oleh HTC. mempunyai sistem GPS dan Browsing yang sangat mantap sehingga mampu mengatasi Iphone 4. Desing nya yang cantik dan kombinasi warna kelabu hitam turut menambah seri handphone ini.hehe. 



1

Samsung Galaxy S2. memang tak boleh disangkal lagi. SGS2 merupakan smartphone yang paling mantap untuk masa ini. dilengkaapi kamera 8 megapixel dan video HD, ia turut mempunyai screen Super Amoled. Dengan memperbaiki kekurangan yang ada pada Galaxy S, hampir semua aplikasi yang digunakan oleh SGS2 menggunakan voice detector. Kini SGS2 turut dikatakan mampu bersaing dengan Iphone5 yang bakal diumum kan tidak lama lagi..


by 2nd admin


No comments:

Post a Comment