Saturday 4 June 2011

Bile Jerawat mula Melanda!!

Assalamualaikum...

MULA-MULA SEKALI,SAYA WAKIL BLOG BKK ADMIN KE-4 NAK MNTAK MAAF SEBAB DAH LAMA TAK UPDATE BLOG BUDAKKACAMATA NI..HAL INI DEMIKIAN KERANA KEMALASAN TELAH MELANDA KAT ADMIN BLOG INI.. =.=

ok,kte stop smpai kat sni..berbalik pada entri yg akan cuba aku ceritakan ini...
Kalau nak cerita bab jerawat ni,memang menyakitkan hati..aku pun cukup menyampah bila ada jerawat tumbuh kat muke...mane taknya,aku rasa macam hilang seri kat muka publisiti jatuh beb,,,hahaha tetapi kalian jangan risau, kat sini aku ada tips macam mana nak hilangkan jerawat tanpa menggunakan kos yang mahal..xpyah ekau nak poie salon la bagai..gune kaedah tradisional insyallah berkesan,,,

Cara-cara nak hilangkan jerawat,korang hanya perlukan 
Serbuk kayu manis
Asam jawa(bukan orang jawa yee)
































Cara 1: Hilangkan JERAWAT dengan asam jawa dan serbuk kayu manis

i. korang ambil dulu asam jawa mengikut keperluan. Kalau JERAWAT korang kecil, ambil secubit dua jer mungkin dah mencukupi...yela korang nak hilangkan jerawat,bukan nak buat sambal sotong..

ii. Kemudian, campurkan asam jawa tadi dengan air dan ramaskannya. Kuantiti air tu sikit jer. Jangan sampai ia terlalu cair, ok...pastu letak skit serbuk kayu manis..serbuk kayu manis ni memang pedih kalau jerawat korang mcm gunung..

iii. Lepas tu,korang sapukan campuran tadi ke kawasan JERAWAT di muke korang. Biarkan ia sampai kering.

iv. Seelok-eloknya korang buat pada waktu malam sebelum masuk tidur. Jadi, ada lebih masa campuran tersebut serap ke muke korang. Esok pagi barulah korang basuh..kalo xnak basuh pun xpe,,gi la kelas ngan muke cmtu xde orang heran pun..

v. Amalkan cara nie selalu sampailah korang berpuashati dengan hasilnyer...kalo x puas hati gi marah admin 1st.. sape suruh amek aku jadi admin yg ke-4..haha 

Selamat Mencuba! 
p/s: Mungkin ia akan mengambil masa yang panjang untuk jerawat  yang degil dan berbukit..Itu aku kurang pasti. Kita hanyalah berusaha, mudah-mudahan usaha kita diperkenankan oleh-Nya... :)

-4th admin-

No comments:

Post a Comment